מרכז חוסן פועל בבאר שבע במטרה לתת מענה טיפולי ושיקומי למתמודדות ולמתמודדים עם התמכרות לסמים בהתאם למדיניות עיריית באר שבע ומשרד הרווחה. מטרתנו היא להעמיד לרשותכם את מיטב השירותים הטיפוליים, לסייע לכם ולבני משפחותיכם להיגמל ולחזור לאורח חיים נורמטיבי.

השירות מיועד לנפגעי סמים תושבי ב"ש, גברים ונשים, מגיל 18, ובני משפחותיהם, נקיים משימוש בסמים.

תושבי הדרום שאינם תושבי באר שבע יכולים להשתלב בטיפול במרכזי היום ובמרכז ערב, בהפניית שירותי הרווחה באזור מגוריהם.

הטיפול כרוך בהשתתפות עצמית סמלית.

מרכז חוסן – למבוגרים

שירותי המרכז

1

אבחון וייעוץ

בתהליך האבחון נבדוק יחד האם קיימת התמכרות, מהי חומרתה, ונציג את המענים הקיימים המתאימים ביותר, במטרה לבנות תכנית טיפול.
2

הפניה לאשפוזית

כחלק מתוכנית טיפול ניתנת עזרה בהכוונה והפניה לגמילה פיזית באשפוזיות מורשות.
3

שיחות פרטניות

שיחות אישיות עם עובד סוציאלי בעל התמחות בתחום ההתמכרויות.
4

יעוץ זוגי ומשפחתי

שיחות עם בני משפחה על פי הצורך כדי להעמיק את המודעות וההבנה לאתגרים איתם אתם מתמודדים, וכיצד יכולים בני המשפחה לעזור ולהיעזר.
5

בדיקות שתן

מתקיימות כחלק מתוכנית הטיפול כדי לוודא מצב ניקיון מסמים.
6

שיקום תעסוקתי

בשלבים מתקדמים של הטיפול, תוכלו להשתלב בתוכניות שיקום תעסוקתי, החל מאבחון תעסוקתי על ידי מומחים, סיוע בהשלמת לימודים, הכשרה מקצועית, לימודי עברית, הכרת מחשב, סיוע בלימודים אקדמיים, ועד להשמה וליווי במקומות עבודה.

מרכז יום

הגמילה הפיזית היא שלב ראשון וחיוני בדרך לחיים ללא סמים. אולם אחרי שהסם כבר עזב את הגוף, הכמיהה הנפשית לסם עדיין נשארת. לאחר הגמילה יש התעוררות למציאות הכוללת את הנזקים שנגרמו בעקבות תקופת השימוש בסמים – בדידות או יחסים מעורערים עם המשפחה, מצב גופני ירוד ומצבי רוח, מצב כלכלי פגוע וחובות. בעיות שמלכתחילה הובילו לשימוש בסם עדיין לא נפתרו. לצורך חיזוק שלכם בשלב עדין זה, קיימים מרכזי היום שלנו (מרכזים נפרדים לגברים ונשים). מרכזים אלה מיועדים למי שזקוק לטיפול כולל ואינטנסיבי.

מטרתו העיקרית של הטיפול במרכז היום היא לעזור לכם להתמודד עם החיים ללא סמים. במרכז היום חוזרים למסגרת סדר יום מנוהל – חמישה ימים בשבוע, בשעות 8:00 עד 15:00, כאשר עצם ההשתתפות במסגרת של שיגרה היא צעד חשוב בדרך לחיים נורמטיביים.
במרכז היום נלקחות בדיקות שתן 3 פעמים בשבוע, המוודאות ניקיון מסמים.
עיקר הטיפול במרכז היום נערך בקבוצות; הקבוצה של חברים המתמודדים עם בעיות דומות מספקת תמיכה חברתית משמעותית. בטיפול ניתנת הכוונה לשיקום בכל המישורים: נלמדים אלו מצבים הם מצבי סיכון לחזרה לסם, ואיך להימנע מהם, איך להתמודד עם רגשות ומצבי לחץ, מה לעשות עם החובות, איך לשקם יחסים משפחתיים, מה הכאבים שהובילו לבריחה דרך הסם ואיך להתמודד איתם. כל זאת בקבוצות טיפוליות, סדנאות שונות ושיחות פרטניות.

בזמן הטיפול במרכז יום ישנה זכאות להבטחת הכנסה. עם זאת, הצלחה מלאה בשיקום היא גם חזרה לעולם העבודה. לקראת סיום התהליך במרכז היום, נערך אבחון תעסוקתי, וניתנים הכוונה וסיוע להשמה בעבודה או בלימודים.

מרכז ערב

מרכז הערב מיועד לצעירים אשר מעשנים חומרים מסוג חשיש וגראס וגם סמים סינטטיים המוכרים כסמי פיצוציות בשמות כגון: " נייס גיא", מבסוטון, חגיגת וכדומה.
מרכז ערב לצעירים קולט צעירים מגיל 18 ועד גיל 30 אשר מסוגלים לנהל חיי עבודה ואו לימודים תוך כדי התהליך הטיפולי.

המטרה העיקרית של הטיפול במרכז הערב היא הפסקה והתנזרות מוחלטת מצריכת חומרים המשנים את מצב הרוח ובכללם :חשיש, גראס, סמי פיצוציות ואלכוהול. אנו מאמינים בהתפתחות וצמיחה של האדם תוך קיום חיים נקיים ועצמאיים ועד מימוש עצמי תוך הכרה ביעוד האדם. אנו מציעים תכנית טיפול בו כל אדם עובר תהליך המאפשר צמיחה ומימוש עצמי באמצעות השתתפות בקבוצות, שיחות פרטניות, סדנאות טיפוליות מגוונות, בדיקות שתן סדירות, ואבחון מקיף ומעמיק בתחום התעסוקה . מרכז הערב פועל 3 פעמים בשבוע בשעות אחר הצהריים.

טיפול בנשים

במרכז שלנו אנחנו מבינים כי לנשים צרכים ייחודיים ולכן מטרות הטיפול בהן מותאמות להן במיוחד. הטיפול בנשים בחוסן שואף לתת מענה כוללני ומותאם אישית ככל האפשר לנשים נפגעות התמכרויות (סמים, אלכוהול, כדורי מרשם) בכל שלבי התהליך: מהתמכרות פעילה ועד שיקום תעסוקתי, תוך התייחסות למגוון נושאים: שמירה על ניקיון מסמים, התמודדות עם מצבי סיכון, הורות, דימוי גוף, ויסות רגשי, התנהלות כלכלית, מיצוי זכויות וכדומה.

 

השירות המוצע לנשים:

  • מרכז יום נשים: טיפול אינטנסיבי במרכז יום, כשהמגורים עצמאיים.
  • דירת נשים: דירת מגורים חסויה מיועדת לנשים בטיפול, הזקוקות לקורת גג בטוחה בתקופת שיקומן. הדירה בליווי צוות מקצועי מהווה בסיס ליציאה לחיים עצמאיים.
  • מגורים בדירה בלבד: כולל תכנית שיקום והשתלבות בקהילה (עבודה, לימודים והכנה למגורים עצמאים). תכנית זו מתאימה יותר לנשים בוגרות מסגרת טיפול, קהילה וכדומה.
  • תכנית  משולבת מודולרית: תכנית הכוללת דירת מגורים, במקביל לטיפול במרכז יום , והכנה ושילוב לתעסוקה. השילוב בין אלו ישתנה  בהתאם להתקדמות ולצרכים האינדיבידואליים.

צרו איתנו קשר

הטחנה 1,באר שבע

טלפון: 08-6236198

פקס: 08-6238307

[email protected]

 

שעות פעילות:

א'-ה', 8:00-15:30

ב', ד' 8:00-19:00

 

שעות מענה טלפוני:

ימים א-ה בין השעות 8:30-12:00

יום ג בין השעות 16:00-18:30

addiction

צרו קשר

    תפריט נגישות