environment
environment

אומנות הגינון – הכלה והשתלבות

תכנית אומנות הגינון שלנו מוצעת לכלל התלמידים כולל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ומטרתה ליצור קשר חיובי בין התלמידים לטבע, תוך קידום רווחתם הנפשית וסיוע בהתמודדות עם אתגרים לימודיים וחברתיים. הפרויקט מבקש לפתח ראייה הוליסטית של צרכי התלמיד על ידי טיפול בגינה, אשר מחזק את המיומנויות האישיות והחברתיות שלו, ובכך לתמוך בגיבוש זהות עצמית חיובית ובהרחבת תחושת המסוגלות האישית.

התכנית מאורגנת סביב סדנאות פרקטיות וחווייתיות בגינה, המלמדות על חשיבות הקיימות, הגינון והטיפוח של חיים בריאים ומתחשבים בסביבה. התלמידים רוכשים מיומנויות פרקטיות בעבודה עם האדמה והצומח, כמו גם ידע עיוני התורם להבנה עמוקה יותר של השפעת האדם על הסביבה ולהיפך. התכנית מספקת כלים להתמודדות עם קונפליקטים, פיתוח חשיבה ביקורתית וערבות הדדית, תוך שהיא מחזקת את הקשר בין התלמיד לקהילה ולסביבתו הטבעית.

תכנית מס' 4803 במסגרת מענים לאוכלוסיות במיקוד- הכלה והשתלבות

איך מתחילים? יוצרים איתנו קשר

אמאל מוסא | [email protected] | 050-6265010
מירית בריגר | [email protected] | 054-5935400

אומנות הגינון – הכלה והשתלבות

למי השירות מיועד?

  • כלל התלמידים משכבות ז‘-יב'.
  • ילדי הכלה ושילוב בחינוך העל יסודי.
  • תלמידים עם לקויות למידה, קשיים רגשיים, קשיים התנהגותיים, קשיים חברתיים, לקויות תקשורתיות ולקויות מורכבות.

מה השירות כולל?

התכנית מבוססת על פעילות תהליכית וחווייתית על ידי סדנאות בשטח (כולל ציוד להקמת הגינה) בנושאים מדעיים ואקטואליים באומנות הגינון אשר נוגעים לעולם החי והצומח. תהליך הקמת גינה כולל טיפול מעשי בגינה והבנת השפעותיה על הנפש.

תכנית זו מהווה פלטפורמה לקידום מיומנויות אישיות וחברתיות ומתנהלת בדינמיקה קבוצתית התורמת לחיזוק יכולות שונות כגון: סובלנות, סבלנות, דחיית סיפוקים, ניהול קונפליקטים ודיון, תורמת לחיזוק הבטחון במרחב האישי והקבוצתי, לשיפור יכולת הביטוי, ההקשבה והכבוד לאחר ויכולת עבודת צוות ופיתוח מנהיגות.

environment

צרו קשר

    תפריט נגישות