בריאות בגיל השלישי

כי גיל הוא לא פונקציה

לגיל המבוגר יש יתרונות רבים כמו שפע של פנאי, מפגשים עם חברים, פעילויות תרבות וכמובן, בילוי עם הנכדים. לצד ההנאות, לעיתים צצים גם קשיים שנובעים מתהליך ההזדקנות. מחקרים מראים כי אף פעם לא מאוחר מדי לאמץ אורח חיים פעיל ובריא, שיצמצם את הסיכויים לחלות וישפר את מצב הבריאות מבחינה פיזית ונפשית.

 

גם אם כבר הגעתם לגיל הפנסיה, אתם עדיין יכולים לשפר את הבריאות שלכם.

האגודה לבריאות הציבור פיתחה באמצעות צוות מומחים תוכנית מותאמת לגיל השלישי מתוך הנחות היסוד שכולנו, בכל גיל, רוצים בחירה, רוצים להיות בריאים ומוכנים להשקיע בכך, ובעיקר רוצים לשלוט במצב  הרפואי, תוך שמירה על אוטונומיה אישית, חברתית וכלכלית.

אנחנו מזמינים אתכם לצלול יחד איתנו לתוך 14 מפגשים מרתקים  בני שעה הכוללים הרצאות, סדנאות ושימוש בכלים מעולם הפסיכודרמה.

הצטרפו אלינו לתפירת תוכנית שתתאים בדיוק לכם:

  1.  על הזיכרון ועל השכחה– בסדנא ייחודית במינה, נלמד בצורה משעשעת כיצד להשתמש בכל הסובב
    אותנו, וגם בחושים שנולדנו איתם על מנת לחזק את הזיכרון ולעבוד על מוחנו במטרה שימשיך להתפתח וליצור הקשרים.

  2. היכרות עם קבוצות המזון ופירמידת המזון ועקרונות בבניית תפריט יומי בריא – מפגש בו נלמד ונתרגל עקרונות בבניית ארוחות מגוונות על פי ההנחיות לתזונה נבונה ונבין איך אפשר להפוך מתכון למומלץ יותר מבחינה בריאותית.

  3. עקרונות בתזונה בריאה בגיל הזהב – מפגש בו תקבלו טיפים יישומיים לתזונה נבונה בהתייחסות לשינויים המתרחשים ברמת התיאבון, במערכת העיכול, בפה ובשיניים, ובחוש הטעם והריח.

  4. צרכנות נבונה- נכיר את תווית המזון, נבין מהו הסימון התזונתי ואיך להפוך לצרכנים נבונים יותר.
  5. היגיינה של מזון וטיפול נכון במזון – נלמד איך עושים שימוש מושכל במוצרי מזון גולמיים ומוכנים לאכילה, איך כדאי להפריד מזון גולמי ומוכן, כללי אצבע להפשרה של מזון בכלל ומוצרי בשר ודגים בפרט, ואיך הכי נכון לטפל בירקות ופירות.

  6.  חשיבות הפעילות הגופנית בגיל השלישי – נבין מה קורה בגוף שלנו בשנים האלו, נדבר על התדלדלות מסת העצם (אוסטיאופורוזיס), הפחתה במסת השרירים, ירידה בגמישות המפרקים וליקויי יציבה, כיצד פעילות גופנית יכולה לעשות את ההבדל, ונתרגל תרגילים המסייעים לשיפור היכולת התנועתית (כוח, גמישות, שיווי משקל ועוד).

  7.  ארגונומיה תנועתית – נקבל כלים יישומיים לשיפור הסביבה התפקודית שלנו (חדר אמבטיה והמטבח לדוגמה) תוך תרגול של מנחים מחיי היומיום, ישיבה, הרמה של חפצים וביצוע עבודות בית להנעת הגוף בצורה נכונה ובטוחה.

  8.   סדר יום והרגלי שינה בגיל הזהב – הרצאה שבה נעסוק בחשיבות ההקשבה לשעון הביולוגי של גופנו ולהאזנה לצרכים הרגשיים העולים מתוכנו בסביבה המודרנית. נלמד לתכנן את שעות היום והערב בהתאמה לקצב החיים החדש, נאמץ מטרות קצרות וארוכות טווח, כדי להפוך את הימים למלאים ונשים דגש מיוחד על חשיבות השינה על מנת למנוע ו/או לצמצם שימוש מיותר בתרופות שינה והרגעה.

  9. שימוש מושכל בתרופות  – שימוש מושכל בתרופות יכול להציל חיים ולשפר את איכותם, במפגש נדבר איך להתנהל בצורה בטוחה יותר עם תרופות, איך לאחסן אותן וליטול אותן.

  10. התמודדות עם מתח ולחץ נפשי – בהרצאה משעשעת ורצינית כאחד, נלמד ביחד מה מוציא אותנו מהאיזון, אילו כלים יכולים לעזור לנו למנוע את עליית המתח וכיצד ניתן להוריד וביעילות תוך זמן קצר. נלמד להימתח ולהרפות ובעיקר לקחת את האירועים החולפים בחיינו בפרספקטיבה אחרת

  11. מודל ה – U של החיים  – סדנא מרתקת ומלאת סימני שאלה במהלכה נלמד שוב לספר לעצמנו את הסיפור של חיינו, אך הפעם בשינוי זווית הראה. 

  12. "סוף מעשה במחשבה תחילה"- בסדנה פרקטית נלמד להתבונן בסביבה בעיניים ביקורתיות על מנת לזהות "גורמי סיכון" אפשריים שאפשר לנטרל, ונבין איך ליצור סביבה בטוחה בבית שתאפשר מניעת נפילות.

  13. זוג או פרד- מיניות האדם במעגל החיים – סדנה מעשירה שבה נשבור בעדינות מיתוסים עליהם עוצבה מחשבתנו, וניצור ביחד זוויות חדשות ומעניינות לגבי תפיסת ה"עצמי" וה"גופני" במרחב החיים האישי.
  14. פסיכודרמה "האדם מחפש משמעות"- באמצעות סדנת הפסיכודרמה מתמתן לכם ההזדמנות לבדוק את נושא השינוי בחיים כגמלאים לבדוק ולחפש אחר כיוונים חדשים של משמעות.

צריכים עזרה? התייעצו איתנו ונשמח לעמוד לרשותכם



מה קורה אצלנו בזמן האחרון

עובדים בכושר
בטיחות נוער בעבודה
סדנת הורות בריאה
סדנאות לעובדים
סדנת גמילה מעישון

מענייין אתכם? הצטרפו אלינו לתפירת תוכנית שתתאים בדיוק לכם!


צריכים עזרה? התייעצו איתנו ונשמח לעמוד לרשותכם



Call Now Button

פנייה למשרה באגודה לבריאות הציבור

[כוכבית * הינה שדה חובה]

קובץ קורות חיים בפורמט pdf או word. גודל מקסימלי 2MB.